merkevare ditt?

Det er så mye snakk går rundt om merkevarebygging, men hva er egentlig en merkevare, og hvordan du bruker den til å hjelpe deg med å nå flere mennesker og markedsføre produkter eller tjenester?

Din merkevare er kjernen i markedsføring, det sentrale temaet rundt dine produkter og tjenester.

Merkevaren er ikke din logo eller firmanavn, med mindre selvfølgelig du er Microsoft eller Gule Sider online katalog.

For folk å komme og ansette deg, eller kjøpe fra deg i hopetall, trenger din merkevare å være krystallklare, attraktiv, spennende og kraftig. Faktisk merkevaren må være kraftig nok til å vekke dine kunder til handling, og samtidig må det aktivt uttrykke deg, hva du er i ferd med og unikhet.

Når du er sikker på merkevaren du også få en konkret og enkel måte å snakke med folk om hva du gjør. Det gjør det så mye lettere å gjøre markedsføringen når du har det klart i tankene dine hva det er du selger i første omgang.

Når du oppretter din merkevare du oppretter en minneverdig markedsføring melding som vil inspirere folk til å ta affære og velge deg over dine konkurrenter.

Her er fem nyttige tips for å hjelpe deg å finne din merkevare:

Din Brand Tips en

Din merkevare er kjernen i hva du gjør. Hvilke følelser eller følelser gjør din bedrift inspirere deg og dine kunder? Visste du at folks beslutning om å kjøpe er basert på følelser, ikke fakta?

Din Brand Tips 2

Tenk på hvordan du presenterer deg selv, ikke bare på nettstedet ditt, men når folk ser deg, snakke med deg på telefonen, eller lese e-posten. Er markedsføringen konsekvent å si hva du vil den skal? Folk blir forvirrende meldinger fra deg, eller er det klart fra starten hva du gjør?

Din Brand Tips 3

Tenk som den potensielle kunden, prøv å få inne i sitt hode og se dine produkter eller tjenester fra deres synspunkt. Hvordan de opplever det du gjør, og hvordan det gjør dem føler?

Din Brand Tips 4

Hva er det du gjør som gjør at du skiller deg ut fra mengden? Hvis du ikke tror du gjør det, så må du tenke på en måte som du kan, fordi merkevaren bør være noe forskjellig fra alle andres, det er ikke nok til å være akkurat det samme som andre, men bedre.

Din Brand Tips 5

Hva er dine beste evner, vet du din største styrke? Velg en objektiv person som kjenner deg godt, for å hjelpe deg å avgjøre hva dine topp egenskaper er; merkevaren bør være basert rundt dine unike styrker og evner.

Til syvende og sist, og skaper en sterk, minneverdig, spennende og meningsfull merkevare er avgjørende for vellykket markedsføring, og noe du kan gjøre litt av tanken med, og kan være litt hjelp fra din (objektiv)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits