Hva kjennetegner en bra reklame

Mange små bedrifter ikke får suksess de ønsker fra reklame på grunn av tilgjengeligheten av svært lite ressurser. Resultatene er rett og slett flat grunn av mangel på gode ideer til forbedringer. Enten annonsene er satt i en lokal avis eller skrives ut i den berømte tidsskriftet eller lagt ut på et nettsted, bør pengene investert få det ønskede resultatet. Det er noen vanlige feil små bedrifter og profesjonelle tjenesteleverandører gjøre når du utformer og legger inn annonsen, noe som fører til svikt i annonsen.

Større er bedre antas i av mange. Det er akkurat hva noen av de små bedriftene tenker når de ønsker å annonsere for sine produkter. De tror større og velg et medium hvor de trenger å investere mye penger, men ikke når målrettede markedet. Som hvis et selskap spesialisert seg på design diett planer og ønsker å hjelpe folk som hadde skuffende resultater fra sine individuelle diett planer, og selskapet velger å annonsere en helside i lokalavisen i stedet for å kjøre annonse i et helsemagasin, åpenbart ikke mange av dieters vil merke reklame og reklame ikke få ønsket oppmerksomhet.

Så poenget er å komme opp med den beste kampanjen, noe som vil øke sannsynligheten for at annonsen bli sett og de riktige kundene prøver å kjøpe produktet eller registrere deg for tjenesten. Studier og forskning kan utføres på markedet og målgruppen kan begrenses. Når komme listen over aviser, tidsskrifter og magasiner ment for kunder i tankene, finne ut hvor mange lesere de har og den prisen de ber om legge ut annonsen. Spesielle avtaler tilbys av dem fra tid til annen, og kan bare bli funnet av våkent øye.

Det er anslått at vanlige mennesker blir utsatt for rundt tre tusen reklamefilmer. Det er et stort antall, og hvis noen ønsker å bli lagt merke til, bør han absolutt være annerledes. Ikke bare de tjenester og produkter som selges skal være unike i markedet, så bør være reklame. For eksempel, hvis en bedrift som selger madrasser sier: "Vi selger madrasser", vil det ikke gjøre en uttalelse, og vil bli vedtatt som en hvilken som helst annen madrass reklame. Men hvis de sier: «Våre madrasser er av fineste kvalitet", det vil gjøre annonsen skiller seg ut i mengden. Andre fangst linjene er "Er du lider av ryggsmerter? Sannsynligvis må du prøve våre madrasser ", er mer spesifikke og vil fange den fancy av mennesker som lider av ryggsmerter etter en lang tid. Annonsen bør også fokusere på det unike ved produktet og hvordan det er bedre i forhold til konkurrentenes produkter.

Med fokus på problemene med kundene og gi en løsning for dem, er det en kunde krav. En kunde kjøper ikke et produkt; han kjøper fordeler i form av et produkt. Den virkelige verdien av produktet skal realiseres og et klart bilde av det skal presenteres for kunden slik at han vil være i stand til å forholde seg med produktet. Hvis annonsen ikke angir løsningen det kan gi, vil kundene aldri vet om det. Så fokus på kundene problemet er hva noen annonser savner.

Det siste som mangler i de fleste av reklame er motivasjonen for kundene. Hvis annonsøren har utformet annonsen og kunden hadde lest annonsen, vil alle anstrengelser og penger investert være bortkastet hvis han ikke stå opp og gjøre noe med det. Det bør ikke legges til grunn at kunden vet hva de skal gjøre; i stedet annonsen bør påvirke sinnet til kunden og skal fortelle ham hva du skal gjøre. Call of handling er den siste jobben av annonsen. Det bør ringe for informasjon, eller gå til butikken eller besøke nettbutikken. Meldingen skal høres trygg og klar.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits