kraften å strekke ut

Musklene verke fra en god strekk. Dette er helt normalt og er en del av prosessen. Stretching har tilsynelatende vært med oss ​​og særlig med idrettsutøvere siden begynnelsen av tid.

Et svært sentralt punkt til god stretching er å holde strekken i minst sytten sekunder. Dette er en perle av visdom hentet fra en ballett lærer for noen år tilbake. Hun sa at noen strekning opp til 17 sekunder var bare ikke effektive.

Den 17 andre regelen overskrides i høy intensitet Bikram Yoga hvor strekninger er holdt i ca 30 sekunder. Ikke glem det høye nivået av varme som brukes i Bikram er å trekke ut det siste lille bit av strekningen ut av musklene dine. En interessant vri som ikke er nødvendig for å oppnå fordeler fra strekking. Men det kan ikke skade, ikke sant?

Så hva slags fordeler kan du forvente av strekk? Det er en enkel en. Har du noen gang sett filmen, Blood Sport? Visste du at Frank Dux virkelig kunne strekke kroppen sin til det ekstreme. Skuespilleren som spilte ham var ganske elastisk også.

Stor elastisitet er også noe du kan se i godt trent Spetsnaz (russisk) agenter. De jobber ofte ut med russiske kettlebells også. De er for overlegen styrke gevinster og evnen til å tåle ballistiske støt.

Hvorfor er stretching og fleksibilitet som viktig for disse menneskene? Stretching gir en muligheten til å ha eksplosive kraften tilgjengelig på ens fingertuppene uten behov for å varme opp. Selvfølgelig de fleste av oss er ikke kampsportutøvere eller agenter. Men, vil du være glad for å vite at det er mange andre fordeler.

La meg gi deg et eksempel. Etter å ha lært å sitte i full lotus stilling i lange perioder av gangen, anklene mine ble veldig fleksibel. En dag jeg gikk langs og min venstre fot falt i en jettegryte. Dette uhell presset ankelen min sidelengs til ca 90 grader fra det normale posisjon.

Utrolig, dette gjorde ikke engang vondt, ikke en bit. Hvis ankelen min ikke hadde vært så fleksibel, jeg kan ha lidd en forstuet ankel. I det minste, det ville ha vondt i flere dager.

Nøkkelpunkt: stretching hjelper oss til å unngå skader. Ikke bare det, men hvis du har en muskel, sene eller ligament skader det skal gro raskere, teoretisk sett.

Stretching faktisk vokser de leddbånd, sener og muskler strekkes. De virkelig blir lengre over tid.

Sjekk med din lege før du foretar noen form for trening, inkludert stretching.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits