balangse baller

En medisin ball er også ofte brukt av idrettsutøvere som har påført skade, og arbeide for rehabilitering. De er også mye brukt av skoler som treningshjelpemiddel, ved å løfte ballen, eller utfører forskjellige øvelser med ball tatt med for å øke belastningen på en bestemt muskel.

Hva er en sveitsisk ball?

En sveitsisk ball er en ball laget av elastisk gummi med en diameter på rundt 55 til 85 cm (22 til 34 tommer). Den brukes i fysioterapi og trening.

Yoga med balanse ball?

Gjør yoga på en ball gjør at kroppen din til å åpne forsiktig, slik at du kan holde pusten flyter og være klar over tegn på belastning slik at du ikke skader deg. Balansen ball støtter deg i visse positurer og hjelper deg endre hver stilling som passer din kropp.

Sitt på ballen!

Sittende på en ball i stedet for en stol er en flott måte å holde ryggraden sunt. Prøv å sitte på en ball for minst en del av arbeidsdagen, hvis du har en kontorjobb. Når du sitter på en ball, er du tvunget til å sitte med god holdning, fordi du ikke har noe å lene seg tilbake på. Også fordi ballen ruller rundt, det holder deg på tå hev og holder kroppen i bevegelse, noe som bidrar til å forhindre stivhet og ryggsmerter som du kan få fra å bli for stillesittende.

Bent Knee Bridge for rumpe og hamstrings

Hvordan gjøre det: Ligg på ryggen med knærne bøyd og hælene hviler på toppen av ballen. Spre armene ut på hver side av deg. Løft baken opp fra gulvet mens klemme den, og skyv hoftene mot taket. Pause på toppen av bevegelsen, og deretter gå tilbake til utgangsposisjonen.

Følgende er noen retningslinjer i planlegging og kjører en medisin ball økt: -

1. Pass alltid på at utøverne gjennomfører en grundig oppvarming og varme ned

2. Før du starter en økt, forklarer prosedyrene for hver øvelse med idrettsutøvere

3. Partnere som fôrer medisin ball på visse øvelser bør være godt boret på hva som kreves

4. Medicine ball øvelser må foregå høy intensitet arbeid

5. Start økter med lettere mindre dynamiske øvelser, deretter videre til tyngre oppgaver

6. Programmet bør ha øvelser som samsvarer med mønsteret av bevegelser i sporten

7. Planlegg programmet til å utøve alternative kroppsdeler (ben, overkroppen, torso)

8. Du må ha en rekke forskjellige vekter av ball tilgjengelig - tung, medium og lys

En primære fordelen med å trene med en sveitsisk ball i motsetning til å trene direkte på en hard flate er at kroppen reagerer på ustabilitet i ballen til å forbli balansert, engasjerende mange flere muskler til å gjøre det. Disse musklene blir sterkere over tid for å holde balansen.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits