Sløser du tid å penger på lege besøk

Tips for en bedre lege besøk

1. Har så mange medisinske poster som mulig med å dokumentere din medisinske tilstand, spesielt for et nytt besøk eller en kontakt. Gå ved sykehuset, lab eller andre legekontoret og få kopier. Dette sparer legen tid og noen ganger også unngår en ekstra offisielle samtale.

2. Ta i selve flasker resepter. Mens lister er nyttig, flasker avdekke hvor mange som er foreskrevet på et tidspunkt, dosering, og hvis det er noen påfyll igjen. Det er ikke mer å gjette om "lille blå pillen." Med så mange generika det samme stoffet kan dukke opp så mange forskjellige former og størrelser avhengig av produsenten. Nå kan du både være på samme side når vi snakker om en bestemt medisin. Jeg er også overrasket over de mange feilene på flaskene ved apoteket.

3. Lag en liste over spørsmål / forespørsler før besøket. Faktisk ville det være ideelt å fortelle personen som gjør avtale hvilke områder du trenger å diskutere. Dette er ikke tiden for å si sin "personlige". Vi antar det er all personlig i en medisinsk kontor. Det hjelper oss være forberedt på planlegging, utstyr, og tildele riktig rom. Tro det eller ei, vi har hørt de fleste av dine problemer før. Selvfølgelig hvis det er ekstremt sensitiv karakter enn bare fortelle resepsjonist hvor mye tid du trenger for å diskutere din personlige problem.

4. Prøv å holde seg til ett system av kroppen per besøk med mindre en fullstendig fysisk er gjort. De fleste kontor besøk er rettet til blokker med 15 minutter. Vanligvis er dette tilstrekkelig til å dekke de fleste enkle problemer som utslett, øvre luftveisinfeksjon, og urinveisinfeksjon bare som eksempler. Jo lenger du har hatt problemet eller vaguer symptomer som magesmerter eller svimmelhet forventer å bruke mer tid. Ikke nøl med å be om mer tid. Vi vil heller vite på forhånd hva dine forventninger er.

5. Spør etter reseptbelagte påfyll, notater for jobb eller skole, og skjemaer å fylle ut i begynnelsen av kontoret besøk i stedet for på slutten. Selvfølgelig er en vennlig påminnelse alltid bra hvis det har blitt oversett når du forlater. Du kan alltid gi en liste over medisiner som trenger påfyll til sykepleier i begynnelsen av besøket også. Igjen, hjelper kommunikasjon alle få sine behov oppfylt.

6. Vær realistisk i dine forventninger. Hvis du starter diskusjonen om et emne som er relatert til det opprinnelige problemet på planen og ønsker noen svar, forlater mindre tid tilgjengelig for andre problemer. For eksempel, hvis du har planlagt å ta en celleprøve og gynekologisk eksamen, men starter med en hodepine klagen som krever en fysisk og hele historikken, ikke forvent alt for at det skal gjøres i ett besøk. Alltid prioritere hva som er viktigst for den dagen. Noen ganger kan problemene bli mer viktig, symptomer alvorlig siden den opprinnelige avtalen eller oppfølging ble gjort. Bare fortell sykepleier eller lege ting har forandret seg så snart som mulig. På den måten kan vi holde på timeplanen, og du kan få det viktigste problemet løses.

7. Ikke forlate kontoret uten å fortelle noen hvis du ikke er fornøyd med tjenesten. De fleste leger og ansatte anta alt går ok med mindre fortalt. Det er lettere å løse et problem, svare på spørsmål eller klage så snart som mulig mens informasjonen er fortsatt friskt. Hvis du er ubehagelig å snakke eller ikke kan bo, skriver en rask kommentar. Mange områder er følsomme og svært ladet følelsesmessig. Det er lett å misforstå retninger, årsaker til testene, eller intensjonen i legens bemerkninger. Vi har egentlig bryr seg hvordan du føler deg.

8. Det er lettere å behandle ditt besøk på tid og håndtere papirer hvis all informasjonen er korrekt. Fortell resepsjonisten hvis du har flyttet, har et nytt telefonnummer, eller endret sykeforsikring. Ta alltid med din forsikring kortet med deg.

9. Jeg vet at alle er opptatt og overscheduled. Nummer én grunn leger er bak i planen er pasienter som viser opp sent. True, andre faktorer kan spille en rolle som telefonsamtaler og svært syke pasienter. Bare vær oppmerksom på at etter hvert som dagen skrider frem problemet blir forstørret. Hvis du må komme inn og ut raskt prøve å bestille den aller første eller andre utnevnelse av formiddagen eller ettermiddagen.

10. Vær fleksibel. Legekontor er der for å tjene pasientene. Noen ganger dårlige nyheter, en tragisk ulykke, eller en alvorlig medisinsk tilstand krever mer tid og oppmerksomhet fra personalet. Vi kan ikke skynde noen ut hvem som er i tårer. Bare vær å forstå at hvis det er deg, vil du få ekstra tid og oppmerksomhet som trengs.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits