The Seventh Jewel Bokanmeldelsen

Det syvende Jewel er et fantasy-eventyr fiction rettet for ungdom (alder 11 og oppover). J.J. Pritchard crammed flere fristende elementer i bare 278 sider. Leseren blir tatt med på en reise som innebærer en skattejakt, en edel søken og oppdagelsen av en eldgammel sivilisasjon. Forfatteren berører familieforhold, som arbeider med død og kommer til vilkårene med å miste et lem. Det syvende Jewel er også en pedagogisk bok som bringer opp alvorlige problemer fra fattigdom til diskriminering. Mr. Pritchard tilnærming for å oppmuntre leserne til å bruke sin ordliste av det gamle Inca språket var veldig godt gjort.

J.J. Pritchard, forfatter av 6 bøker, inkludert The Seventh Jewel, har deltatt i en klatreekspedisjon i Peru. Hans første hånd kunnskap om Peru, global oppvarming og gamle Inca historie er vist av smakfull og nøyaktig bruk av fakta. Han par dette med svært plausible arrangementer gjennom historien, noe som gjør denne boken svært godt avrundet, unike og realistisk.

Det er fire hovedpersonene: Emma, ​​en gutsy og vittig tenårene Amputert, lærer leseren forståelse og respekt for det amputerte opplevelse. Jeg tror hun kan være et forbilde for mange lesere. Joel, hennes modige 11-år gamle bror, viser en lojal eventyrlig hjerte. Onkel Jake, en godt forbundet skattejegeren av yrke, spiller rollen som en helt og beskytter under et par punkter i historien. Estrella, en vakker professor, har en chip på skulderen som begynner å smelte når hun møter onkel Jake. Hennes livslang drøm er å hedre hennes folk ved å oppdage den mystiske juvelen av Ancient Inca.

De er alle kastet sammen når forskere oppdager at kunnskap om en ekstremt sjelden element kan eksistere i de gamle registreringer av Inca. Dette elementet har potensial til å bekjempe global oppvarming, og det er verdt en ufattelig mengde penger. På grunn av denne verdien, blir folk av tvilsom karakter tiltrukket til skattejakt - men de spiller etter sine egne regler og svar på sin egen etikk.

The Seventh Jewel var en eksepsjonell lese. Jeg sterkt oppfordre leserne til å plukke opp et eksemplar av J.J. Pritchard siste bok. Du vil ikke bli skuffet!