Bokanmeldelsen Loyalty Myter hyped strategier som vil sette deg ut av virksomheten og Påvist Tactics som virkelig fungerer

Har du noen gang lurer på om noen av disse år gamle utsagn om markedsføring er sanne? For eksempel har vi alle hørt "Det koster fem ganger mer å skaffe en ny kunde enn å beholde en eksisterende kunde.» Men er det noen som har noen bevis på det? Det er akkurat hva en gruppe av forfattere satt ut for å gjøre i Loyalty Myter: hyped strategier som vil sette deg ut av virksomheten - og bevist taktikk som virkelig fungerer. Forfatterne, Timothy L. Keiningham, Terry G. Varva, Lerzan Aksoy, og Henri Wallard er alle eksperter i forbrukernes lojalitet og bruke sin rikdom av kunnskap for å fjerne vanlige myter og gir innsikt i hva som virkelig fungerer.

Boken velger og interessant format - de seks første kapitlene er viet til å avvise over femti vanlige 'lojalitet myter "og de to siste kapitlene er vant til å lære om hvorfor kundene er lojale, og hvordan et lojalitetsprogram skal forvaltes. Hver av de "lojalitet myter kapitler inneholder flere" myter "gruppert sammen av felles temaer, som for eksempel Lojalitet myter som styrte selskapet Mål og Lojalitet myter om ansatte. Kapitlene både begynner og slutter med et eksempel hentet fra industrien som omfatter alle de mytene som er nevnt i kapitlet, med de faktiske myter diskutert i midten.

Forfatterne bruker et par sider banishing hver av de femtitre myter. Noen av mytene er ting som vi har en tendens til å ta for gitt, for eksempel "Bedrifter har en tendens til å kjenne sine kunder", mens andre liker "aksje-of-lommebok øker som kunde levetid øke" ville virke intuitivt sanne. For hver og en, forfatterne bruker solide historiske data å fjerne myten og viser negative forretnings effektene av å tro det.

De to siste kapitlene fokuserer på syv 'lojalitets sannheter "som for eksempel" Ikke administrere for kundelojalitet før du administrere kundevalg "og" Kundelojalitet og merkevare bilder er langt fra uavhengige; må du håndtere dem hånd i hånd. "Forfatterne gjør en god jobb med å gå gjennom hvordan man bygger og måle et lojalitetsprogram rundt disse" sannheter ".

Boken er en ekstremt hektisk, underholdende lese. Alle som leser boken med et åpent sinn vil være enig med forfatterne 'solid resonnement. Spesielt vil bedriftseiere, administrerende direktør, og noen i markedsføring eller forbrukersaker direkte nytte ved å eliminere disse "myter" fra sin virksomhet og implementere de "sannheter". Denne boken kan ha en svært reell innvirkning på selskapets bunnlinje. Mange bedrifter mindlessly helle penger i kundelojalitetsprogrammer uten å ta trinnene som er beskrevet i denne boken. For noen selskaper, ikke et lojalitetsprogram ikke selv fornuftig. For andre, trenger deres programmet en betydelig overhaling. Denne boken vil hjelpe deg å identifisere hvor bedriften er og gi deg verktøy for å gjøre forbedringer.

Den eneste ulempen med boken er skjær rekke myter. Mange av "myter" blander sammen og lesere vil trolig være mer sannsynlig å beholde "myter" om det var ti i motsetning til femtitre (ligner på de syv 'sannheter'). Mengden av myter også ikke tillater forfatterne å gå inn i ganske så mange detaljer som man ønsker for hver "myte". Det er flere myter som ikke er så mye fordrevet i avsnitt eller to viet til det, men innenfor rammen av hele kapitlet. Det virker bare som det ville ha gjort mer fornuftig å kombinere mange av mytene.

Totalt sett Loyalty Myter: hyped strategier som vil sette deg ut av virksomheten - og bevist taktikk som fungerer er virkelig et enormt underholdende og opplysende lesning. Alle som har en interesse i forbrukernes lojalitet vil lære mye av direkte relevante opplysninger som kan redde selskapet penger og hjelpe skille dem fra konkurrentene.