Bokanmeldelsen forretningsplan hemmeligheter avslørt

Nøkkelen til vellykket start enhver bedrift er en god forretningsplan. I sin bok, "Business Plan hemmeligheter avslørt," Mike Elia leder deg gjennom forretningsplanen prosessen trinn for trinn: fra å samle bevisene du vil bruke til å bygge din plan for å levere plan for kvalifiserte investorer.

Hans bok gir den grunnleggende informasjonen du trenger for å skrive en forretningsplan. Men det virkelige fokus er avslørende hvordan å kommunisere planen til investorer og overbevise dem om at din bedrift er deres beste investering valg.

Når jeg først åpnet Business Plan hemmeligheter avslørt, sank hjertet mitt. Du skjønner, jeg hadde lovet Mike jeg skulle lese boka helt før du skriver en anmeldelse. Og Business Plan hemmeligheter avslørt er ingen vanlig eBok med en setning avsnitt, store fonter og heftig marginer. Det er stappfull av informasjon!

Men da jeg begynte å lese, ble jeg positivt overrasket. Mikes skrive stil er engasjerende og praktisk, og hans forklaringer forenkle vanskelige begreper. Gjennom hele boken, følte jeg det som om en venn satt med meg på verandaen, matter-of-saklig forklare nøyaktig hvordan du gjør noe. Det er den slags enkle praktiske at du kan oppnå når du fullt ut forstår et emne.

Mike klar forståelse av virksomheten planlegging begreper resultater fra erfaring strekker seg over mer enn 20 år. Mike hjelper bedriftseiere kjøpe, selge og finansiere sine virksomheter. Han har overvåket produksjon og salg lokasjoner i mer enn ni land. Han er en CPA, har en mastergrad i økonomi og administrasjon, og har fungert som Chief Financial Officer av to offentlig holdt selskaper.

Business Plan hemmeligheter avslørt starter med tips for å samle og organisere den informasjonen du trenger. Fra begynnelsen, konsentrerer Mike på å overvinne din største enkelt utfordring-bygge bro over investorenes tillit gap. I kapittelet "Vis meg tallene," Mike gir noen av de klareste forklaringer av forretningsregnskapet som jeg noen gang har lest Dersom begreper som aksjonærenes egenkapital eller kontantstrømoppstilling gjøre øynene dine glasur over, så din frelse har kommet.

Senere kapitler av Business Plan hemmeligheter avslørt virkelig levere på Mike løfte om å hjelpe deg å kommunisere din forretningsplan effektivt. Det er fullstendige instruksjoner om å skrive forretningsplan, inkludert hvordan du kommer planen åpnet og lest, og hvordan du kan unngå ni vanlige skrive feil. Han forklarer hvordan velge riktig design kan gjøre din forretningsplan lettere å lese. Mike wraps ting opp ved å fortelle deg hvordan du forbereder for kritisk ansikt-til-ansikt tid med investorer, herunder utvikling av en 60-sekunders, to-the-point, verbal pitch for din virksomhet. Tips om å finne investorer og en ressurser seksjon fullføre boken.

Jeg må innrømme at flere ganger som jeg leste, ville jeg spørre meg selv: "Må jeg virkelig trenger dette mye forretningsplan?" Dette er ikke en fill-in-the-blanks-and-print-det-ut forretningsplan løsning. Men så innså jeg hvis jeg er seriøs om å lykkes, så jeg trenger ikke å vite så mye som mulig om min virksomhet opp foran. Før jeg har begynt å bruke penger. Før jeg satte meg på linjen ut i markedet.

Forresten, jeg gjør det gjennom hele boken. Og jeg bekreftet at Mike leverer det han lover på tittelsiden: Han lærer deg hvordan du raskt samle bevis, bygge en sak for din bedrift, og skrive en lesbar plan som tiltrekker seg investorer og gjør din bedrift den mest tiltalende investeringsvalg. Selv om du allerede eier andre ressurser forretningsplanlegging, jeg anbefaler Business Plan hemmeligheter avslørt.