Bokanmeldelsen Warriors Workers Whiners And Weasels

Vi vet alle en Weasel. Du vet, den personen som truer med å ta ned organisasjonen ved hjelp av hver sleazy taktikk i boken for å fremme sine karrierer uansett hvordan det effekter andre. Warriors, Arbeidere, whiners, og røyskatter: De 4 personlighetstyper i Business og hvordan håndtere dem til din fordel ved gründer Tim O'Leary tar en forfriskende titt på de ulike personligheter vi møter og hvordan man skal håndtere dem.

Premisset for boken er at i hovedsak alle passer inn i en av fire personlighets grupper - kriger, Worker, Whiner, eller Weasel. O'Leary definerer hvert som følgende:

Warriors, som konfronterer endre, se muligheter, innovasjon og klarer å vinne!

Arbeidere, som handler med oppturer, nedturer og utfordringer i hverdagen bedriftens liv mindre pålitelig og som trygt kan gjennomføre endringen og retning etablert av krigere.

Whiners, som får gjennom livet etter klager om alt de gjør, som bekjenner negativisme og misnøye uansett hvor de går, og skylde på andre for sine egne svakheter.

Røyskatt, som lurer overalt og truer din karriere og liv-mål gjennom sine egne bedrag og utrygghet og som sprer disse følelsene raskt i hele organisasjonen.

Boken er laget for å hjelpe deg å gjenkjenne hvilken gruppe du passer inn, gi deg de nødvendige verktøy for å få til den gruppen du ønsker å være i, og lære hvordan du effektivt håndtere personer i hver gruppe. Boken virkelig gjør en god jobb med å tvinge deg til å sannferdig analysere selv. O'Leary advarer deg om at du kanskje ikke liker det du finner, men også er raske til å peke forsterke at du har kontroll og at du kan gjøre endringer i livet ditt til å passe inn i gruppen som du ønsker.

Enda mer interessant (og moro) er å visualisere folk du kjenner og plassere dem inn i sine respektive kategorier. Vi har alle møtt en whiner eller beltebil og det hjelper å vite hva som gjør dem tick og hvordan du effektivt håndtere dem slik at de ikke negativt påvirke livet ditt. O'Leary bruker analogien til vanlig forkjølelse - du kan ikke fullstendig eliminere Weasels fra livet ditt, men du kan ta forholdsregler for å begrense frekvensen der de kommer inn i livet ditt og den skade som de gjør mens de er en del av det .

O'Leary bruker en mikser munter humor med et voldsomt intense holdning til å kombinere en bedrift bok og en selvhjelpsbok i en spennende måte. Et kapittel kan fokusere på en selv-analyse, den neste kan være i ferd personlige historier fra O'Leary erfaringer, og den neste om ledelse. Boken er godt over 200 sider, men leser på hastigheten til en bok som er halvparten. Jeg fant ofte meg selv å lese flere kapitler i sittende, som er et testament til forfattere evne til å holde leserne interesse. Hvis det er en ulempe (og det er ikke mye av en), er det at O'Leary er så brutalt ærlig at det kan gni noen mennesker feil, spesielt de som faller inn i whiner og røyskatt grupper.

Warriors, arbeidere, whiners og Weasels: De 4 personlighetstyper i Business og hvordan håndtere dem til din fordel av Tim O'Leary er en må lese for hver entreprenør, bedriftseier, leder, og arbeideren som ønsker å lære mer om seg selv, dra nytte av sine beste egenskaper, og beskytte seg mot dem som kunne sabotere deres karriere.