Få en 6 modul bok fordel

GetIt er drømmen om 81% av befolkningen til å skrive en bok. Uansett hvor mange ganger folk fortelle deg hvor vanskelig det er å gjøre, nesten alle ønsker å gjøre det. Det henger en viss romantikk rundt forfattere. Jeg tror det er en slags nostalgi eller sorg for noen glemt en del av oss selv. Vi lengter etter å komme tilbake til et sted der magi og fantasi er aktet.

Andre kan bare ønsker en rask ære eller rask pengene de forbinder med å være en forfatter. Men hva du vil, får en 6-tallet boken forhånd er mulig hvis du har ferdigheter, stasjonen og know-how. Her er fem tips for å komme i gang på å oppnå drømmen om å bli en godt betalt, respektert forfatter.

1. Kjenn Industri

Utdanne deg selv på hvordan forlagsbransjen fungerer. I motsetning til gamle dager da utgivere var ute etter å dyrke langsiktige relasjoner med forfattere som ville være i deres stabile, i dag sine topp prioritet er bare for å selge bøker.

Da jeg var på reise i Mexico i år møtte jeg en kvinne som mann har vært en bestselgende forfatter av tjue år i England. Han har hatt den samme agenten og utgiver for de samme tjue år. Hver gang han kom ut med en ny bok hans forleggere forventet å være "nummer én" på engelsk tilsvarende bestselgerliste New York Times. De jobbet med ham å gjøre det slik. I Amerika bunnlinjen er konge. Du må være i stand til å underbygge din påstand om at boken vil fly ut av hyllene, uten hjelp fra forlaget.

2. Bevis det er et marked for boken din

I dagens verden må du vise at boken vil selge til en stor målgruppe, eller mange mindre nisje publikum. Kvantifisere hver publikum med statistikk som viser at de kjøper bøker om temaet. Det er ikke nok å si at denne målgruppen ville være interessert i emnet. Du må være i stand til å bevise utover tvil med godt undersøkt fakta som leserne er en * bokhandel * publikum.

3. utvikle en plattform

Dette er det viktigste aspektet av forslaget etter at du har bevist at det er et presserende behov for boken din, og at boken kjøpe publikum vil scoop det opp. En plattform er rett og slett din evne til å selge bøker til publikum at du har sagt vil kjøpe fra deg.

Det handler om tallene. Hvor mange mennesker er på din e-zine listen? Hvor mange personer du snakker med hver måned? Hvor mange folk kjøpe dine produkter og tjenester nå? Har du store navn selskaper eller organisasjoner som vil kjøpe bøkene dine i bulk? Har du en fast spalte, eller skrive for publikasjoner? Er du ofte sett i media? Hvis du ikke har en imponerende plattform du ikke får en 6-tallet forhånd.

4. Kartlegge en markedsføringsplan for å markedsføre boken.

Din plan bør inneholde alt fra foredrag, online markedsføring, lisensiering og medieplasseringer. Det må være realistiske og gjør-stand. Med andre ord kan du ikke si at du vil snakke med organisasjoner av 1000 personer eller mer hvis du aldri har gjort det.

Hva gjør utgivere hater mest?

Når du sier at du har rett til Oprah. Med mindre du allerede har vært en gjest og teipet showet kan du aldri si dette hvis du ikke vil at ditt omdømme umiddelbart besudlet.

I stedet viser hvordan du vil bygge på din fortid publisitet. Hvis verter eller produsenter sier at de vil ha deg tilbake til et annet segment fordi du gjorde en så god jobb første gang, si det. Men hvis du ikke har gjort mye media til dags dato, ikke bekymre.

Du kan begynne i dag og få et betydelig antall profiler, funksjoner og kommentarer i media i et par måneder etter å bli med PRLeads, en tjeneste som leverer journalister spørringer (historiene de trenger eksperter for) daglig til din e-boksen.

5. Få Anbefalinger

Store navn selge produkter på en ny måte. Å få kjente navn på kjendiser, bestselgende forfattere, skuespillere, idrettsutøvere, velkjent eksperter på feltet ditt, media personligheter, noen kjente navn som har glitter gir deg den type troverdighet som ikke kan kjøpes.

En av mine klienter, som fikk en rekke av New York Times bestselgende forfattere til å skrive om ham, oppnådd tre ting med sine anbefalinger. Hver person som skrev om ham fortalte en annen historie om hvorfor han ville være en vinnende forfatteren. Den første hyllet ham som en svært vellykket profesjonell. Den andre sa at min klient bok fylt et tomrom som hennes bok ikke klarte å løse. Den tredje viste at folk min klient ble prøver å nå var en ivrig bok kjøpe markedet sulten for hans type bok- som de hadde kjøpt hennes.

Disse menings påtegninger effektivt hjalp ham få sin 6-tallet forhånd. (Og han fikk media trent av meg før han møtte redaktørene i de store New York forlag som deretter bud på sin bok på auksjon).

Ikke bare får påtegninger si du er kjempefint. Gjør din påtegninger gjøre dobbelt plikt ved å hjelpe du bevise det er et marked, og at du er en de ønsker å kjøpe fra. Dette er den type informasjon som gjør at du skiller seg ut fra de andre 150.000 forfattere som er publisert hvert år, hvorav de fleste aldri tjene tilbake sin forhånd. Ikke bli en av dem. I stedet følger dette rådet, og du vil være godt på vei til å tjene en seks figur bok forhånd. Lykke til!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits