Skrive Blockbuster Book og Hvordan å selge en Faglitteratur Book

Du gjorde det. Du laget den perfekte søket brevet for non-fiction bok, og som et resultat, har en redaktør i et stort forlagshus bedt om en full bok forslaget. På dette punktet, har du en 50/50 sjanse til å se arbeidet ditt på en bokhandel hylle. Forskjellen maker vil være en sterk bok forslag som viser kunnskap om målgruppen, hva det publikum behov og ønsker, og hvordan det publikum kan nås på en kostnadseffektiv basis.




 

 

Når en redaktør gjør en forespørsel om å se boken forslaget, han / hun vil mest sannsynlig sende langs en kort oversikt over forlagets bok forslag retningslinjer. Du ønsker kanskje å gjøre noen små justeringer i forslaget for å møte disse retningslinjene. Men ikke under noen omstendigheter bør du vente en bok forslag om å bli forespurt før du faktisk skriver en. En velskrevet, profesjonell bok forslaget tar flere dager, ofte flere uker, til å komponere. Det bør være det første du skriver - før begge søket brevet og selve manuskriptet. Til tross for retningslinjene, er hvert forslag unik, og kvaliteten på din vil være forskjellen maker i å bestemme hvorvidt utgiveren tar en økonomisk risiko med boken din. Så sette din beste innsats i å lage en blockbuster bok forslaget. Nedenfor finner du en liste over de grunnleggende elementene i en bok forslag som, hvis mestrer, vil alle bortsett garantere tilbud om en bok kontrakt.

Element # 1: Tittelside / Innhold: Den første siden av en bok forslaget er tittelsiden. Tittelsiden statene arbeidstittelen for boken du foreslår sammen med din kontaktinformasjon (og som av din agent hvis du har en). Sørg for å sentrere teksten. Vanligvis er det ikke lurt å bruke fancy grenser eller søt grafikk. Du skriver en bedrift forslag. Sørg for at det ser ut som en. På den andre siden av forslaget, gi en kort innholdsfortegnelse for boken forslaget selv. Liste hver av de neste avsnittene sammen med tilhørende sidetall: Sammendrag, Om forfatteren, Målgruppe, Competition, Publicity & Markedsførings muligheter, Outline, og Sample kapitler. Noen vil si disposisjonen og smake kapittel inndelinger er valgfritt, men husk at du prøver å selge en bok. Tilby utgiveren med en prøve av det du skriver, spesielt hvis du er en første gangs forfatter, kan godt bety forskjellen mellom aksept og avvisning.

Element # 2: Sammendrag: I avsnittet Sammendrag av forslaget, gi en kort oversikt over den foreslåtte boken. Prøv å forestille seg den blurb som vises på baksiden av den endelige produktet. Gjør at blurb åpningen ledd. Vis redaktør du kan koble ham / henne på forslaget fra den aller første setningen, og du vil overbevise dem om din evne til å hekte en potensiell leser også. Gjøre rede for innholdet i søket brevet ved å ta følgende fag: Innholdet, publikum, og forfatteren. Hva er forutsetningen for boken din? Hva betyr det lover sin leser? Hvem er markedet for boken? Hvor stor er at markedet? Og til slutt, hvorfor du er den beste personen til å skrive denne boken på denne tiden?

Element # 3: Om forfatteren: I Om forfatteren delen av forslaget, gå mer i detalj om deg selv. Generelt er det best å bruke tredje person. Men det er greit å bruke første person hvis du føler deg mer komfortabel med å gjøre det. Hvorfor er du den best kvalifiserte personen til å skrive denne boken? Hva er dine legitimasjon? Er du en ekspert på feltet? Har tidligere arbeidet er publisert (ikke bare i bøker, men aviser, magasiner, ezines, etc.)? Er du en profilert foredragsholder? Hvis ja, hvor mange taler gir du hvert år? Til hva slags publikum snakker du? Har du medier erfaring eller media kontakter? Hvis ja, la redaktøren vite. Hvis du har begrenset erfaring i noen eller alle av disse feltene, si det. Vær ærlig og direkte. Erfaring hjelper, men mangel på erfaring i seg selv vil ikke føre til avvisning. Fremstille deg selv vil. Aldri inneholde informasjon om ditt personlige liv med mindre det er avgjørende for din evne til å selge boken.

Element # 4: Målgruppe: I Målgruppe delen av forslaget, klart definere markedet for boken din. Først identifisere demografiske segmentet du håper å målrette. Eksempler på demografiske kjennetegn er kjønn, alder, politisk ideologi, religion, nasjonalitet, utdanningsnivå, økonomisk status, etc. Vær spesifikk. Forskning størrelsen på publikum og sikkerhetskopiere dine påstander med reelle tall. Unngå bred påstander som "alle vil elske denne boken," og i stedet bruke slike utsagn som "4,5 millioner college-utdannede kristne menn mellom 21 og 29 vil bli trukket til denne boken på grunn av sin unike ..." På dette punktet, definere psycho av publikum. Hva er motivasjonen for denne demografiske å kjøpe boken din? Hva udekket behov og ønsker gjøre de havn at boken er sikker på å tilfredsstille? Kort sagt, gjøre visse din Målgruppe delen klart indikerer 1) som vil kjøpe boken din, og 2) hvorfor de vil kjøpe det.

Element # 5: Konkurranse: I konkurranse delen av forslaget, gi eksempler på velkjente utgitt bøker som ligner på ditt (eller, hvis boken dekker en ny nisje i et populært emne, liste de bøkene som er rettet mot en tilsvarende publikum). Det er alltid best å sitere bestselgere. Hvis du kan spore opp salgstallene for disse bøkene, gir antall eksemplarer hver tittel solgt. Jo større salgstall, jo mer du styrke din sak som et stort marked finnes for emnet. Når du har fastslått at et stort marked eksisterer, forklarer hvorfor boken vil være annerledes. På hvilken måte vil du plassere boken for å skille den fra sine jevnaldrende? Har noen demografiske trender hjelpe din sak for fortsatt etterspørsel i dette markedet? State eksplisitt hvorfor boken er unik og hvorfor markedet er modent for utgivelsen. Men vær forsiktig med en dristig uttalelse som "ingenting som boken min har noensinne blitt skrevet før". Du har kanskje oppdaget en unik vinkel for motivet, men i all sannsynlighet, har du ikke oppfunnet en ny sjanger eller fagområde.

Element # 6: publisitet og salgsfremmende muligheter: I denne delen av forslaget, skissere fremmende veier åpne for boken din. Hvis du allerede har fastslått at et marked eksisterer, vil denne delen være den gjør det eller bryte den delen av forslaget. Utgiveren må vite hvordan du har tenkt å nå målgruppen du har identifisert. Finnes spesifikke grupper med høy sannsynlighet for å være mottakelig for boken din? Gode ​​eksempler er publikum medlemmer av en bestemt radio- eller TV-show, lesere av spesifikke magasiner eller nyhetsbrev, bokklubber, non-profit organisasjoner, eller faggrupper. Identifiser grupper relevante for boken din og peke ut de kjøretøyene en utgiver kan bruke for å nå disse gruppene på en kostnadseffektiv måte. Har du medie tilkoblinger eller erfaring? Potensiell eksponering på nasjonalt syndikert radio-og TV-programmer er den beste måten å fange en utgiver oppmerksomhet. Booking forfatteren på slike show er gratis, og de resulterende salg kan bli astronomiske. Så utgivere er alltid på utkikk etter forfattere med en medieplattform. Har du en? Hva vinkel eller kroken kan du gi en produsent eller redaktør som lander du en ettertraktet intervju eller funksjon historien? Hvis du utvikler en sterk nok kroken, kan du lander en bok kontrakt basert på dette aspektet av forslaget alene.

Element # 7: Outline: For denne delen av forslaget, gi en liste over de foreslåtte kapitteltitler, sammen med en kort oversikt over innholdet i disse.

Element # 8: Sample kapitler: I denne delen av forslaget, rett og slett feste de to eller tre første kapitlene av foreslåtte manuskript. Tilby prøve kapitler er avgjørende for en første gangs forfatter. Hvis kapitlene er av høy kvalitet, gir de utgiveren tryggheten du kan produsere en publiserbare manuskript på en riktig måte.

Element # 9: Presentasjon presentasjonen av boken forslaget er som medvirkende til suksessen som innholdet. Sørg for å korrekturlese ivrig. Hvis du tror du er ferdig, korrekturlese det igjen. Les, riktig, og skrive forslaget minst tyve ganger slik som å være sikre på at det er det beste det kan muligens være. Når det gjelder tid til å skrive ut det endelige utkastet, bør kroppen av forslaget være dobbel linjeavstand og trykt i svart blekk på rent hvitt papir med en LaserJet-skriveren. Til slutt, akkurat som med enhver bedrift dokumentet, sende boken forslaget via FedEx. Dette vil skape den umiddelbare inntrykk du er en fagperson som vil være forretningsmessig i sine dag-til-dag kontakt med utgiveren.

Når du har tatt disse ni elementer i boken forslaget, vil du sitte igjen med et ferdig produkt verdig kommanderende respekt av en redaktør. Men for å skape en ekte blockbuster bok forslaget, sørg for å ... Definer bokens konsept. Identifiser bokens målgruppe. Og skissere nøyaktig hvordan å nå målgruppen. Gjør disse tre tingene bra, og du er sikker på å få en bok kontrakt. Så ikke avfall som helst. Få til å fungere på blockbuster bok forslaget i dag!

mer om blockbuster book

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits