Syv hemmeligheter å skrive en bok som selger

Det er én ting å skrive en bok, det er en helt annen ting å skrive en som er salgbar, levedyktig, salgbart produkt. Å sikre suksess for en bok er noe selv de største forlagene har aldri vært i stand til å garantere. Formildende omstendigheter, flash trender og hendelser i verden vil alle påvirke kjøperens preferanser. Når det er sagt, er det fortsatt måter å utnytte salgs-faktor i din favør og her er hvordan du gjør det.




 

1. Kjenn dine lesere. Vi snakker ikke bare om hvorvidt leserne er mann eller kvinne. Det er lurt å vite utallige faktorer om publikum. Hvor gammel er dine lesere (aldersgruppe)? Er lesere gift, singel, eller skilt? Hvor bor leserne (generelt)? Hva gjør leserne for en levende? Hvilke andre bøker / publikasjoner leser de? Utvikle en profil som inneholder hvor de handler, hva klubber de tilhører, etc.

Disse elementene vil hjelpe deg å innlemme disse aspektene i boken din * og * hjelpe deg avdekke fremtredende markedsføring muligheter (dvs., publikasjoner og butikker).

2. Kjenn ditt marked. Hva er markedet som for boken din? Er det en trend der ute du plassere deg selv mot? Er du leser alle publikasjoner som er relatert til dette emnet / trend? Er det noen "hull" der ute boken kunne fylle? Hva er fremtiden for dette markedet / tema? For eksempel, la oss si at du er en fiksjon forfatter ønsker å publisere chick tent Gå til en bokhandel, og du kan ikke unngå å oppdage den cutsie, rosa, tegneserieaktig dekker. Mange mente at denne trenden skulle dø ut, men det har nylig sett en annen bølge. Hva vet du om trender relatert til bok / emne / publikum?

3. Lignende bøker. Hva annet har blitt publisert på emnet? Har du lest alle ti bøker i din kategori? Hvis du ikke har, bør du. Det er lurt å vite alt du kan om hva som er der ute, og hvordan det blir oppfattet i markedet. Det er aldri et problem å ha en lignende tema. Da jeg publiserte No More Avslag - Get Publisert i dag, visste jeg at det var andre bøker der ute på markedsføring. Jeg leste dem alle så vinklet boken min annerledes.

4. Få og bor strøm. Hva som skjer i din bransje i dag? Hva er noen hot knapper? Hva er folk på jakt etter? Hva blir det neste på horisonten for dette emnet / publikum? Hvis du ikke kan synes å samle inn denne informasjonen gjennom tradisjonelle kanaler, hvorfor ikke undersøkelsen målgruppen? Det finnes en rekke steder å kjøre gratis undersøkelser, er Survey Monkey ett av dem: http://www.surveymonkey.com

5. Følg media. Hva er media snakker om i disse dager? Hold orden på media buzz-hva de betaler oppmerksomhet til og hva de skriver om. Fordype utover forsiden av oppgaven til den andre eller tredje side og se hva som fyller sidene. Hvis du kan få hendene på out-of-state papirer, gjøre en sammenlignende vurdering. Ser du en trend i dekning? Er det noe som ser ut til å være å få mer buzz selv om det er på side seks?

6. Talk, lære, lytte. En av de beste måtene jeg har funnet å komme i kontakt med mitt publikum var å undervise en klasse og gjøre foredrag. Da jeg skulle sette sammen min bok, Get Publisert i dag, fant jeg ut at klassene jeg underviste gitt verdifull informasjon for å skape en flott bok, fordi de satte meg direkte i kontakt med min publikum!

7. Timing er alt. Når du planlegger trenger å frigjøre tome? Skal du slippe rundt en ferie eller jubileum? Kan du dra nytte av noen kommende arrangement og / eller ferie for din boklansering?

Les mere om oppgyggingen av hvordan man lager en bok

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits