Bygg en egen målgruppe for boken din

Jeg hadde flaks. Måneden at jeg solgte min roman var den samme måneden som jeg startet min nyhetsbrev, Living the Dream, for min coaching virksomhet. Jeg hadde ingen anelse om det som min liste over abonnenter vokste jeg ville ha en god plattform for å lansere boken 18 måneder senere. Takket være den listen, var jeg pre-selger min bok lenge før den traff butikkhyllene.




 

 

Jeg ble dyrke et publikum uten å vite det. Men nå vet jeg at det å ha en liste er en gullgruve, både for å selge boken din og for å få boken din lagt merke til av en utgiver. I disse dager hvis du kan bevise at du kommer til bordet med et stort publikum, kan en stor forhånd følge. Men hvordan får du en slik liste? Disse tipsene vil hjelpe deg å gå fra frø å høste som du vokser din gruppe.

1. Start med hvem du kjenner.

De fleste av oss har noen form for liste allerede, enten i e-postsystemet adressebok eller grunnleggende ferie kort liste som du bruker en gang i året. Det kan være så lite som 10-25 eller like stor som 200-400. Start ut ved å sende en generell e la folk på listen din vet at du er å få organisert og planlegger å sende ut jevnlige notater, nyhetsbrev, uansett hva du har tenkt å sende. Gi dem muligheten til å velge bort hvis de ikke er interessert. De fleste vil trolig holde seg på siden din familie og venner er interessert i å høre om hva du holder på med.

2. Når du møter nye mennesker, få tillatelse til å legge dem til i listen din.

På dette punktet i din karriere, er det viktig at du er ute å møte folk minst en gang i måneden. Du kan gå til nettverksarrangementer, ta kurs eller (og dette er den beste) gjøre snakker engasjementer. Non-fiction forfattere spesielt bør snakke regelmessig fordi du ønsker å etablere din kompetanse i emnet eller emnene. Du kan samle visittkort når du nettverk eller ta klasser og få folk til å logge på med deres kontaktinformasjon på ditt arrangement. Sørg for at du får tillatelse og la folk få vite at de vil bli å høre fra deg via nyhetsbrev, etc. Det er virkelig dårlige formen til å sette folk på adresselisten din uten deres viten. Det er også kalt spamming!

Jeg vet at du registrerer folk opp er nøkkelen fordi jeg har observert populære forfattere å gjøre nettopp det. Jeg en gang deltok på en lesning av E. Lynn Harris fordi jeg visste at han hadde en stor-og trofasthet lesertall og jeg ønsket å fange opp noen ledetråder til hvordan han gjorde det. Sikker nok, var rommet pakket og hver enkelt person oppførte seg som om de kjente ham personlig. Når tiden kom for å signere bøker, gjorde han en kunngjøring: han ville signere boken hvis du signerte sin! Han gjorde det klart at du ville høre fra ham via e-post, fødselsdag og julekort. Folk var altfor glad for å signere listen. Strålende!

3. Finn en liste service for å opprettholde din liste.

Du vil raskt lære, så listen vokser, at e-postkontoen ikke kan tillate deg å sende masse meldinger til grupper større enn 50-80. Dessuten er det ikke en god idé å bare ha listen på datamaskinen din, vil du ønsker det støttet opp andre steder. Løsningen: signere på en liste tjeneste. Du må databasen fagmessig opprettholdes, pluss de fleste listen tjenester vil gi deg maler og tillater deg å sende ut virkelig god jakt HTML e-postmeldinger på listen. Du kan også få kode og linker som lar folk til å melde seg på listen fra ditt nettsted. Det er mange du kan prøve. Jeg bruker både Constant Contact (http://www.constantcontact.com) og en Handlekurv (http://www.1shoppingcart.com). Hvis du ikke selger produkter eller tjenester, trenger du kanskje ikke en handlevogn så Constant Contact kan være akkurat den tingen for deg.

4. Kommuniser på listen regelmessig.

Du ønsker å holde kontakten med folk på listen din slik at de ikke glemmer deg. Måten du gjør det er opp til deg. Som jeg sa over, sender E. Lynn Harris notater og kort til sin liste. En kollega av meg sender daglig inspirerende sitater. Jeg er en stor fan av nyhetsbrev fordi du kan gi nyheter om dine aktiviteter og nyttig innhold for leserne. Når du gir innhold, for eksempel tips for eiendomsmegling investorer, markedsføring ideer, eller til og med kokebok oppskrifter, er du etablere din kompetanse. Du er også å gi folk en god grunn til å holde på listen-de er å få gode ting ut av det. I det siste har jeg tilbudt rabatter på mine tjenester, gavekort for folk å gi ut over helligdager og artikler med karriereveiledning og mål-oppnå tips. Og hver utgave av Living the Dream har også min bok og fremragende vurderinger den er mottatt. Du kan se tidligere utgaver ved å gå til http://www.creativecoachingplans.com/newsletter.html.

5. Generer spenning og forventning med listen din.

Når boken nærmer publikasjon, vil du ønsker å begynne å la publikum vet at det kommer. Du kan generere pre-salg bestillinger, varsle listen over bokanmeldelser som de kommer ut, og la publikum vite hvor du skal vises når du begynner å snakke og gjøre boken signings. Min bok ble først notert på Amazon.com omtrent seks måneder før sin utgivelsesdato. Jeg sendte ut en "spesiell kunngjøring" la folk få vite det var der og oppmuntre dem til å forhåndsbestille boken. På den strålende dagen boken min rangert så høyt som 3000 på Amazons liste! Jeg kan ikke være J.K. Rowling, men jeg tror det er ganske bra. Plus, det er den type informasjon som hjelper distributører selge boken til bokhandlere. De vet at du allerede har en kjempeflott publikum bare venter på å kjøpe!

 

Les mere om hvordan du lykkes med en bok

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Book wizard

Book wizard

38, Bergen

The book wizard .jeg er helt ny i blogg værden jeg er nesten 40 år. .2016 var et bra bok år. Jeg er ikke norsk,men bor i bergen, jeg guider deg gjennom stegene for å bygge ditt e-book imperium

Norske blogger Jeg har plassert min blogg i Nesttunnorske bloggkart! [Valid RSS]

Kategorier

Arkiv

hits